úterý 24. dubna 2012

INTERNET V BARÁKU 24.4.2012

Všichni kdo sledujete moje úspěchy a neúspěchy, dnes se mi konečně podařilo dostat internet do "vlastního" pronajatého baráku. Jsem zatím na kabelu(takže 30m funguje) ale mám i wifirouter TP LINK 3G, takže si pak budu moci i na terasu klidně sednout. No to mám zase radost,to vám povím. A řekl bych že i Norma má tu radost taky, z každé nové věci co se tu udělá i z toho internetu a říkala mi, že to zatím ani nechce platit tu půlku, když tu jako pracuju na baráku. No to jsou věci. Jen tak pro zajímavost za metr kabelu u nás chtěl chlapík 3BRL. V onom obchodě, kde už maj mimochodem vylepeno, že další svátek je 1.5 a tuším že i 30.4. mají zavřeno tam chtějí za metr UPT kabelu 0,90BRL + 2BRL za koncovku.

Ještě sem napíšu jak to v tom obchodu chodí. Je to obchod, kterej se tváří, třeba jako DATART(bez bílého elektra) jenže když tam člověk vleze, tak je tam jeden stánek vedle druhýho, asi 100takových malých obchůdků,(ve 3patrech),kterej každej jede na sebe.Prdel je že mají někteří i stejné věci a rozdílné ceny. Takže ponaučen ze zdejších obchodnických taktik jsem si obešel alespoň pro mou dušičku malou 4obchůdky a ptal se na cenu toho wifiroutru cena se pohybovala od 145BRL do 160BRL, ani jeden z nich to neměl pevně daný tu cenu, žádné cenovky nic a ani jeden z nich neměl cenu stejnou.(Očekávám názor, že bych ho mohl koupit někde i třeba za 100BRL, ale už jsem nechal zdejší kluky vydělat) i když pořád ho můžu jít vrátit je nerozbalenej) :-)

Použil jsem stávající díru do zdi co tu byla od předchůdce( měl tu TV tak anténu nějak musel táhnout). Budu to muset nějak zkulturnit, dám to do nějaký lišty nebo si s tím nějak  poradím. Každopádně se pro dnešek loučím s velkou radostí...

11 komentářů:

  1. Nebyla by to BRAZÍLIE, kdyby mi mojí velkou radost nezkazila nějakou krásnou skutečností. Vypadla nám v ulici elektrika teď tak na hoďku a půl. Všichni jsme se báli .... hůů

    OdpovědětVymazat
  2. gut, vsiml sem si, zes tady pridal i comenty, ale budes to muset trochu zmenit, protoze cerny pismo na tmavym pozadi moc nevynika

    OdpovědětVymazat
  3. No pořád se učím a pracuju samozřejmě na tom aby to trochu vypadalo. Jsem začátečník a tak mi to holt trochu trvá. Já si zase všimnul tvého počinu v portugalštině. Dobrý, vypadá to že jsi šikula :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Čau ,tak to ti přeju,jak ti to zatim vychází.Dneska je to fakt drsný bez internetu.Jak mohli naši vyrůstat bez PC a Telefonu?Ale jsou tam lidi asi blíž k sobě než tu.Připadá mi ,že tam nejsou tak závistiví.Možná ,že si to jen tak domýšlím.Jo a ještě by mě bavilo to teplo.Byli jsme s partičkou párkrát V Africe a to teplo bylo super.Nesnášim zimu.A co jídlo? Je to našince jedlý? blbá otázka co? to bys asi nic nepsal.Tak se měj a pozdravuj opice

    OdpovědětVymazat
  5. Tak bych řekl, že internet je tu skoro všude i ve favelách, včetně satelitní televize HD SKY páč těch satelitů tady někde je až dost. Internet bych řekl, že se tu rozrůstá dost rychle a mladí,to berou už jako samozřejmost. Mladej od Normy, se včera asi 5minut učil a hledal na internetu něco do školy. Toto jsem pořádně ještě nepochopil jak tu chodí do těch škol. Jsou tu děti 4školou povinné + Normy klučina, ale jezdí do té školy nepravidelně jednou v 10:30 pak zase v 11:00. Nechápu to zatím. Mladej odchází mezi 17-18 a kolem 20-21 se vrací. Mladej nemá anitričko (jako uniformu), kteří mají děti. No a pak jsou tu další mladí školou povinní z ulice a ty třeba jezdí kolem 12té(ty starší jako na střední), takže mi to připadá jako by se střídali že by bylo málo místa nebo si to nedovedu vysvětlit. Už jen pro sebe se to pokusím od Normy nějak zjistit.

    S tím jak si tu lidi maj k sobě blíž si myslím, že rodiny asi jo, protože většinou bydlí několik generací v jednom domě, příbytku chatrči. Samozřejmě, že jsou tu sídliště jako kráva a tam nevím zda bydlí pohromadě, řekl bych že spíše také ne.Včera když jsem jel pro ten kabel a čekal na minibus, tak přišel právě kluk asi 15let na jakoby zastávku(kde se shromažďují lidi, tady ta není označená, ale jsou i označené to bych křivdil), kde bylo asi dalších 6 stejných týpků a se všemi se pozdravil podáním ruky(jako v partičce).Takže zkoumám no.

    Tepleji než v ČR tu určitě bude, ale je tu i vlhko a v baráku mám takový vlhko, že mám všechno oblečení vlhké. Další úkol je koupit ramínka a nějakou tyč, nebo zde uříznu v lese klacek a rozvěsit to, páč lepší rozvěšený vlhký, než složený.
    Jídlo jako brazilský co jsem měl možnost ochutnat, je dobrý, velmi dobrý a chutnámi. Já se ale převážně stravuju(nestravuju) tady doma a kupuji si to v marketu. Nemám lednici,sporák,kávovar,toustovač...prostě nic takže v rámci možností. Zdejší PAO francez, jako houstičky a k tomu párky(třeba), nebo zeleninový a ovocný saláty si dělám páč mističku jsem si koupil, takže v tomto směru se odbývám, ale vůbec mě to nevadí. Občas si koupím nějakou sůšu a s tím vydržím třeba celej den.

    No a závist , myslím , je taková česká choroba. Ono už třeba vedle v německu se na tu "naší" závist dívají trochu. Jsem tu teprve za den měsíc a tak nemohu moc objektivně posoudit závist brazilských lidí. Jsem relativně v chudší čtvrti města a nevím zda si ti bohatší závidí, lepší auto, barák, telku a co já vím co všechno. Tam kde jsem já jsem se zatím jakože se závistí nesetkal, úplně jsem ji míjel a vůbec jsem na ni nemyslel :-) Mám takový pocit, že závist by si měli dát češi jako další národní znak a je to dáno tou naší povahou zůstat, ve stádu a stěžovat si,koukat kdo co má a nemá a jak k tomu přišel a stěžovat si, dělat si starosti o druhý víc než o sebe a věnovat čas a energii jejich analýzou než analýzou vlastních cest... Je potřeba si pokládat otázky "k sobě" a hledat ty odpovědi... pak nanějakou závist nezbude čas...

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, to je jen boost z novy emigrace. Nerikam vubec ze neni dobrej!!! Ale je to mylnej pohlad, stejne jako kdyz Cech prijede do Afriky, tak nevidi Afriku ale anti_Cesko.

    Lidi si tu zavidej uplne stejne a jsou stejny svine. Motivace, touhy... to je univerzalni po celym svete. Jsou to super podvodnici i Capoiera je bojovej tanec zalozenej na oklamani protivnika.

    Jediny, co tu je trochu jinak, je fakt ta blizkost, ale to neznamena, ze se maji lidi nejak vic radi. Jen si tu jeste neutvorili infrastrukturu, jak si zit "po svym" a jak se ignorovat. V Sao Paulo tohle ale uz je po nasem a dojde to s internetem i sem. Ta blizkost je dana predindustrialni kulturou, kde proste evolucne prezili blizci lide, ale dnes se doba zmenila a prezit mohou i "svine". Fyzicky prezit v kratkodobejsim horizontu... s mentalnim zdravim to bude horsi.

    Prave to zamerovani se na Brazilce, jaci jsou, co cloveku ta zeme muze nebo nedejboze ma dat je k nicemu. Zeme da cloveku prostor pro to uvedomit si to co pise Svetobeznik.

    Ta prava zkouska ohnem prijde, az ho Norma, nebo nekdo jinej v podobne blizkosti, parkrat podvede. Ono.. je mozny tu zit tak, ze se clovek vrati ve vyvoji a zacleni se do nejake tlupy a bude doufat, ze umre driv nez ho dostihne moderni svet. Ale to je podle me ubohost. My z evropy jsme napred.... my totiz ty sracky aspon vidime a dostavame se k introspekci sebe = ke zkoumani sveta a nemyslim, ze skutecnej regres na brazilskou-vegetativni uroven je moznej, i kdyz se da hrat celej zivot.

    OdpovědětVymazat
  7. Jinak blog je nejlepsi zpusob jak prejit z kategorie internetovyho konzumenta do internetovyho tvurce. I kdyby jen k tomuhle byla cela Brazilie, tak to ma velkej smysl. Naucis se pracovat s tim vsim jakoby z druhe - aktivni strany.

    OdpovědětVymazat
  8. Hele, je krásný, že člověk celá léta používal PC a internet ke své práci a jako uživatel si připadal tak nějak nad věcí a hrál sám na sebe tu hru, že ti co to dělají ten internet jakože, že jsou to blázni a žijou v jiným světě, kterej není reálnej, ale zase OMYL, někdy je to reálnější než to uživatelský prostředí...
    člověk by si měl rozšiřovat obzory, přijímat informace, z různých směrů a vlastním já je třídit, někdy vyslat otázku do éteru, co mu přinese další otázky, místo odpovědí, tak aby se ujistil u vnitř, že to co dělá je asi dobrá cesta, nebo aby si to nalhal a poznal tu chybu zase za pár let. Jak si psal, v tomto může být Brazílie rychlejší, páč hry se tu hrajou jinak přímě a všechny ty hry tu maj poměrně rychlejší finiš.

    Nejsem idealista a určitě na mě Norma někdy ušije levou, nebo mi mladej vytáhne kabel až ho budu srát, nebo třeba taky ne a budu mít jakoby štestí, ale je dobré vědět, že so toto může stát za každou okolností, pak si člověk rychleji převlíkne ty trenky, nebo je jakože připravenej uvnitř sebe.

    Lidi se chovají všude jako svině a o tom mě nikdo ještě nepřesvědčil, že to tak není. Třeba i já v pohledu druhých jsem se choval, nebo i chovám teď jako svině. Vždycky se najde někdo kdo tě za svini označí a má k tomu asi svůj důvod.
    Ad1 je neschopnej se zaobírat sebou, Ad2 má pohled z jiného úhlu, kterej ty ještě nevidíš, v tom horším případě vidíš a lžeš si že ho nevidíš.
    No a ten náš život je o informačních tocích, které se kolem tebe soustředí a které jsi schopný pochytit, pochytit tu energii toho bordelu a v sobě si to nějak protřídit a vyslat zase informační bordel ven, ze kterého si někdo někdy něco vezme, tak aby byl kruh zachován... člověk se trápí zbytečnostmi, protože na ně nezná odpovědi a chce se neustále ujišťovat o těch svých správných odpovědích, místo toho aby pokládal do éteru ty správné otázky(což je těžší) než ujištění a přijmutí bez blízkého poznání...

    No napsal jsem zase pěknej bordel, ale kdo to chápe...


    Když nebude pršet(včera u nás nepršelo) tak mi uschne prádlo co jsem v sobotu pral, na valše :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Its fantastic as your other articles : D, regards for posting .



    Feel free to surf to my web site - najlepsze filmy w sieci

    OdpovědětVymazat
  10. First off I want to say fantastic blog! I had a quick question in which I'd like to ask if you don't mind.

    I was interested to find out how you center yourself and clear your head before writing.

    I have had difficulty clearing my mind in getting my
    ideas out. I do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes tend to be lost just trying to figure out how to begin.

    Any ideas or hints? Cheers!

    My blog; Najlepsze filmy (aureliusz24.pl)

    OdpovědětVymazat
  11. I just wanted to post a quick message so as to express gratitude to you for all the lovely techniques you are giving out at
    this site. My incredibly long internet search has at the end been recognized with good quality suggestions to exchange
    with my relatives. I would repeat that many of us site visitors are truly lucky to
    live in a fine website with very many marvellous individuals
    with valuable opinions. I feel very much lucky to have come across the web page and look forward to
    so many more amazing minutes reading here. Thank you once more for everything.


    Take a look at my web site :: agregator

    OdpovědětVymazat

zase anonym... no fuj